Το Κράτος και η Βία

Το κόλπο είναι παμπάλαιο: πρώτα κάνεις το έγκλημα και στη συνέχεια στρέφεις την κοινή γνώμη εναντίον του περιβάλλοντος του θύματος. Η αστυνομία εκτελεί ένα παιδί - όπως το καλοκαίρι οι μπράβοι σκότωσαν ένα παιδί στη Μύκονο- και στη συνέχεια επιτρέπει στις ομάδες των αντιεξουσιαστών που ασπάζονται τη βία, να καταστρέψουν τις περιουσίες αθώων συμπολιτών τους. Έτσι λοιπόν η συζήτηση από τη δολοφονία ενός παιδιού στρέφεται “στους οικογενειάρχες και στους εργαζόμενους που θα μείνουν χριστουγεννιάτικα χωρίς δουλειά”. 

Δύο φυσικά και θεμελειώδη δικαιώματα, της ζωής και της ιδιοκτησίας, καταπατήθηκαν για πολλοστή φορά από το κράτος, στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας. Το κράτος στην Ελλάδα είναι κραταιό γιατί οι πολίτες το θεωρούν προστάτη τους και γιατί δεν το θεωρούν υπόλογο για τις πράξεις του. Είναι οκ ο κάθε οργανισμός, ο κάθε δημόσιος υπάλληλος, να ταλαιπωρεί, να εκβιάζει, να σκοτώνει, να καταστρέφει, να κάνει ό,τι γουστάρει. Το κράτος είναι προστάτης μας και στο τέλος πάντα φταίνε οι αναρχικοί.

Το έχω πει πολλές φορές αλλά να το πω άλλη μία. Είμαι αντίθετη στην άσκηση βίας ως απάντηση στην κρατική βία αλλά το να ανέχονται οι πολίτες να στρέφεται ο ένας εναντίον του άλλου αντί να δημιουργούν μπλοκ απέναντι στο κράτος τους κάνει συνένοχους στη βία της εξουσίας. 

Ο πατερούλης-κράτος σκοτώνει τα παιδιά σας και επιτρέπει την καταστροφή των περιουσιών μας. Κατεβαίνουμε όμως στους δρόμους μόνο για να υπερασπιστούμε το “δημόσιο χαρακτήρα” του. Την ακατάλυτη σχέση της Βίας με το Κράτος έχει γίνει αντιληπτή από νωρίς, η ελληνική μυθολογία τα θέλει δίδυμα αδέλφια. Στη νεοελληνική μυθολογία όμως, έχουν προβιβαστεί σε προστάτες αγίους.

 

Υ.Γ. Ακούω στην ΤΒ ότι κάποιοι λένε “τί δουλειά είχε το παιδί εκεί να διαπληκτίζεται φραστικώς με τους μπάτσους”. Και πού θέλατε να είναι, ρε ξεφτύλες; Στο σούπερ μάρκετ ή στο Mall να τσακίζει την πιστωτική κάρτα του μπαμπά του;

Υ.Γ.1. “Δεν υπάρχει κράτος, έχουν καταστραφεί τα πάντα”. Πώς θα τον πείσεις ότι η καταστροφή οφείλεται ακριβώς στην ύπαρξη του τεράστιου κράτους;

 

buzz it!

74 Comments »

  1. Τους πολίτες δε στα κανάλια τους εκπροσωπεί ο Στηβ Κακέτσης…

    Αθήναιος December 7, 2008 @ 9:47 am

  2. Δυστυχώς το “μπάτσοι-γουρούνια-δολοφόνοι” είναι τόσο μα τόσο…λίγο.

    Nasos December 7, 2008 @ 10:14 am

  3. Skeftikate omos pote oti auta ta paidia gia 1.000 euro to mina kathontai kai paizoun ti zoi tous korona grammata gia na tous epitithete to kathe prezaki kai sto telos na vgainoun kai eglimaties epeidi apla iperaspistikan ti somatiki tous akeraiotita? Diladi an skotonotan o mpatsos kai oxi to paidaki ti tha legame tora? Tha to sizitousame? Mallon oxi.
    Episis, oi epiloges den einai mono duo sta 16: Eksarxeia i Mall. Exo sixathei auta ta “euaisthitopoiimena” 16 xrona na kaine to panepistimio mou, na mou spane to autokinito, na tromokratoun tin kathimerinotita mou kai na kaine to magazaki stin ermou apo to opoio zoun oikogeneies.

    Anonymous December 7, 2008 @ 11:44 am

  4. Όχι δεν το έχουμε σκεφτεί ποτέ μας. Ευτυχώς που ήρθατε εσείς να μας κατεθέσετε ανωνύμως την άποψή σας. Τί προτείνετε. Να τους πληρώνουμε 3000Ε για να έχουμε το δικαίωμα να τους κρίνουμε; Νομίζετε πως τυχαία επιλέγει κάποιος να γίνει ειδικός φρουρός; Ξαναδιαβάστε το ποστ γιατί δεν πιάσατε το point.

    Αθήναιος December 7, 2008 @ 11:58 am

  5. Μπράβο-ένα ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ Μ-Π-Ρ-Α-Β-Ο βρέ Αθήναιε….κι’άς είσαι Φιλελεύθερος/η!!!!!

    ΕΥΓΕ ΣΟΥ!

    Αυτά πού ακούω από τό πρωί μού φέρνουν ΕΜΕΤΟ!

    Πότε στό διάολο θά ξυπνήσουμε στήν Ελλάδα καί θά τινάξουμε από πάνω μας τόν κονιορτό καί τό άγος τού Λαικισμού…..τόσο συχνά συνδεδεσμένου μέ τόν κρατισμό καί τόν αυταρχισμό.

    Στό συγκεκριμμένο,ΣΗΜΕΡΙΝΟ,περιστατικό η προσοχή (ακούω ραδιόφωνο από τό πρωί) έχει φύγει πρό πολλού από τό δόλιο τό παλληκαράκι καί επικεντρώνεται αποκλειστικά “στά καημένα τά παιδιά τούς αστυνομικούς”…..καί ΚΑΜΕΝΑΣ μά ΚΑΝΕΝΑΣ μαλάκας δέν σκέφτεται ΤΙ ΩΘΕΙ αυτά τά παλληκαράκια νά ρίχνουν πέτρες στούς αστυνομικούς.

    Ά νά χαθείτε,ΚΟΛΛΗΜΕΝΟΙ ΚΡΑΤΟΛΑΓΝΟΙ…..λαικιστές τής αισχύστης μορφής!
    ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΣΑΣ ΝΟΙΑΖΕΙ(τό λέτε διαρκώς στό ραδιόφωνο) είναι άν στίς “Δημοκρατικές-Δυτικές” χώρες; τιμωρούνται αυτοί πού τά βάζουν μέ τήν αστυνομία…..

    ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΤΟΥ ΣΚΑΙ:τό μόνο πού συζητούν ΟΛΟΙ οι έγκριτοι είναι τό ότι αυτά τά παιδιά ρίχνουν πέτρες στούς αστυνομικούς.

    ΤΟ ΑΥΓΟ ΤΟΥ ΦΙΔΙΟΥ ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΕΠΩΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΙΡΟ

    Η ΜΟΥΣΤΑΚΑ ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΥΓΟΧΕΣΜΑ ΜΟΥΣΤΑΚΑΚΙ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ ΞΑΝΑΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΜΟΔΑ

    Μ-Π-Ρ-Α-Β-Ο Μ-Α-Σ

    Alex Sakkas December 7, 2008 @ 12:26 pm

  6. O Αθήναιος Ξερει οτι Διαφωνώ σε πολλά πολλά …
    Ομως
    Αν εξαιρεσει κανεις τις Νεοφιλελευθερες φιοριτουρες

    Ο πυρήνας του εδώ συλλογισμου μου φαινεται σωστός :
    Εχουμε τα δεδομένα

    Α) Ενας Ειδικός φρουρός παει και πυροβολεί ενας δεξαεξάχρονο εν Ψυχρώ . Τον σκοτωνει ( Τι …ελλιπή εκπαιδευση” μου λένε και κουραφέξαλα ..εν ψυχρώ ητανε ..τι εκπαιδευση )

    β) ηταν και ειναι μαθηματιώς βεβαιο οτι θα γινουν διαδηλώσεις ..Βιαιες διαδηλώσεις..

    γ) η Αστυνομια απουσιαζε εντελώς -τουλαχιστον το βραδυ απο το κεντρο της θεσσαλονικης .

    Βεβαια εριχναν διαρκώς Δακρυγονα και Χημικά . Επηξε το κεντρο .Αλλά δεν φαινονταν πουθενά .. Καπου ηταν κρυμμένοι
    (ΚΙ ΕΡΡΙΧΝΑΝ ΤΑ ΧΗΜΙΚΆ ..κΡΥΜΈΝΟΙ…ΚΑΙ ΠΌΣΟ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΕΜΠΟΔΙΣΟΥΝ ΕΤΣΙ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ; ισα ισα εριχναν λάδι στη φωτια)

    δ) Η ολη κατασταση μου θυμιζει εντονα …” ΑΣΎΜΜΕΤΡΗ ΑΠΕΙΛΉ ”
    την θυμαστε ; Την θυμαται κανεις ; Μολις περσι ..Για να γλιτωσει και να την βγαλει καθαρή η Ν . Δ απο τις φωτιές εβαλε μπουρλότο στο ιδιο το πολιτικό μας συστημα …
    - και μου θυμιζει και μερες του 65

    ..καποτε ειχα διαβαζει το βιβλιο του Φιλιπ Ροθ ”Το Ζωο που ξεψυχαει”

    - Ο τιτλος παει γαντι ..γιαυτό που κανει Τωρα η Δεξια για να αποφυγει τις ευθυνες της για το πιο Οικτρο καταντημα της Χωρας απο κάθε αποψη ..Τουλαχιστον απο την μεταπολιτευση και μετά .

    Νοσφερατος December 7, 2008 @ 1:01 pm

  7. Ο Γκαίμπελς ήταν πάντοτε μόδα. Πέρα από αυτό για ακόμη μια φορά και σε αυτό το επεισόδιο θεματοποιείται η ελληνική παθογένεια μα ολίγον από αφρικανική δημοκρατία…διότι οι “βάρβαροι” είναι μια λύσις βολική για να ξεχαστούν τα φλέγοντα ζητήματα.

    FLO December 7, 2008 @ 1:02 pm

  8. “Και πού θέλατε να είναι, ρε ξεφτύλες; Στο σούπερ μάρκετ ή στο Mall να τσακίζει την πιστωτική κάρτα του μπαμπά του;”

    o,τι πιό οργισμένα εύστοχο έχετε γράψει εδώ και μήνες

    Κ.Κ.Μοίρης December 7, 2008 @ 1:11 pm

  9. το Μπουρδέλο καίγεται

    Anonymous December 7, 2008 @ 1:35 pm

  10. Την ευθύνη την έχει το κράτος και ΟΛΕΣ οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών, που έχουν όχι μόνο ανέχονται αυτούς 200-300 κουκουλοφόρους αλλά τους χρησιμοποιούν κατά το δοκούν προς εξυπηρέτηση των συμφερόντων τους και την δημιουργία αστάθειας και εικόνας ζούγκλας στην κοινωνίας.

    Αυτές οι κυβερνήσεις όπλισαν το χέρι του αστυνομικού.

    Αυτές οι κυβερνήσεις κατέβασαν τον 15χρονο στα Εξάρχεια.

    Ποιος μπορεί να μας πείσει ότι δεν μπορούν να τους συλλάβουν όλους αυτούς? Ποιος μπορεί να μας πείσει ότι δεν μπορούν να οργανώσουν μια σοβαρή αστυνομία?

    Το θέμα είναι ότι δεν μας ενδιαφέρει να μας πείσουν.

    υγ/ περιμένω με αγωνία τις δηλώσεις/ κινήσεις/ κραυγές αγωνίας και υποκρισίας του ΣΥΡΙΖΑ….

    nikosp December 7, 2008 @ 2:09 pm

  11. [...] πλήρες κείμενο σε αυτόν τον σύνδεσμο (0 votes, average: 0 out of 5)You need to be a registered member to rate this post.  Loading [...]

    Pingback Να τσακίζει την πιστωτική κάρτα; — ροη σταχυολόγων December 7, 2008 @ 2:46 pm

  12. Δύο φυσικά και θεμελειώδη δικαιώματα, της ζωής και της ιδιοκτησίας
    Τα σάβανα δεν έχουν τσέπες, Αθήναιε, ενώ μπορούμε να ζήσουμε χωρίς το θεσμό της ιδιοκτησίας…
    Δίκαια αγανακτείς “αν και νεοφιλελεύθερος”, κάπου πρέπει να μας πεις κάτι παραπέρα από τη μυθολογία, σχετικά με το τι είναι το κράτος για σένα - και τι να κάνουμε με δαύτο.

    Μαύρο πρόβατο December 7, 2008 @ 2:59 pm

  13. Αγαπητέ Αθήναιε, στην πρώτη σας παράγραφο και το Υ.Γ.1., θα έβαζα και την υπογραφή μου.

    buttefly December 7, 2008 @ 3:53 pm

  14. Σεβαστό όλο το κείμενο και οι (περισσότερες) από τις απόψεις που ακούστηκαν, αλλά όχι και ΘΕΜΕΛΕΙΩΔΕΣ δικαίωμα η ιδιοκτησία!!! Οι έμποροι που κλαίνε, θα ήταν μια χαρούλα σήμερα στο Κυριακάτικο γεύμα τους με την οικογένεια (ή την γκομενίτσα) αν είχε ΤΥΧΕΙ να μην έσπαγαν το δικό τους μαγαζί.

    drink-o-logy December 7, 2008 @ 3:57 pm

  15. [...] “ο αστυνομικός πυροβόλησε εν ψυχρώ τον 15χρονο” Το Κράτος και η Βία Αντί για Μοιρολόι… ΒΡΑΖΕΙ ΟΛΗ Η ΧΩΡΑ Σκανδάλη που [...]

    Pingback Το web για τη δολοφονία του 16χρονου. | Inside a Box December 7, 2008 @ 3:57 pm

  16. Τα Mall που τσακίζουν τις πιστωτικές έχουν ευθύνη; Θα ξεκολλήσουμε ποτέ από την μαγική εικόνα αγορά vs κράτος vs πολίτες? Αυτό που υπάρχει ανάμεσα στα αυτιά μας πια δεν λέγεται μυαλό, μηχανή κατασκευής διλλημάτων λέγεται…

    ilias December 7, 2008 @ 3:57 pm

  17. Επίσης δεν μπορώ να μην παρατηρήσω πως ενώ σ΄όλον το κόσμο οι επαναστάσεις και οι εξεγέρσεις ξεκινάνε σε ένα δρόμο , σε μια πλατεία , σε κάποιο δημόσιο χώρο τεσπα, στην Ελλάδα ξεκινούν σε καφετέριες.

    ilias December 7, 2008 @ 4:09 pm

  18. μαυρεΠροβατε παραδοξως συμφωνώ ΚΑΙ μαζί σου…
    (και μερικοί σωστοι συλλογισμοι του Μαυροπρόβατου εδώ: http://panosz.wordpress.com/2008/12/06/16_years_old_dead/#comment-49491)

    Διοτι περαν της επιμερους Ιδεολογιας και αγκυλώσεων -εμμονών του καθενα
    μΑΛΛΟΝ ΟΛΟΙ ΠΙΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ
    οτι με τουτους εδώ ( τους Νου ΔΕΣ που μας ελαχαν …)

    Εχουμε πιά ΧΟΝΤΡΟ προβλημα ..
    Σαν χωρα . Σαν κοινωνια .

    Νοσφερατος December 7, 2008 @ 4:16 pm

  19. Από τον 18οαι για τους Φιλελεύθερους η ιδιοκτησία είναι φυσικό δικαίωμα μαζί με τη ζωή και την ελευθερία. Πάνω σε αυτές τις ιδέες θεμελιώθηκε η Δημοκρατία. Τώρα για το αν τα σάβανα έχουν ράσα ΣΤΑ ΠΑΛΙΑ ΜΑΣ ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ. Αυτό να το θυμήσετε στους πιστούς χριστιανούς, δεν αφορά στους πολίτες μιας πολιτείας όπου υπάρχει το κράτος δικαίου. Μπορεί, Μαύρο Πρόβατο, να ζεις χωρίς ιδιοκτησία κι εγώ επίσης μπορεί να ζω έτσι, όμως, το να αφαιρείς το δικαίωμα στην ιδιοκτησία είναι σαν να αφαιρείς τη ζωή κάποιου ή την ελευθερία του.
    Και μιας και με ρωτάς, για μας το κράτος πρέπει να είναι μια νησίδα τόση δα μέσα στην κοινωνία και να υπάρχει για να προστατεύει τους πραγματικά αδύνατους και όχι να υπηρετεί τα οργανωμένα συμφέροντα της κατακερματισμένης κοινωνίας. Ένα τέτοιο κρατος δεν μπορεί να είνια ούτε επιχειρηματίας, ούτε φύλακας, ούτε να έχει στρατό, ούτε αστυνομία, ούτε φυλακές. Οι απόψεις μας είναι γνωστές και τις έχουμε ευκρινώς αναρτημένες για να μην παρασυρθεί κανείς και…μας συμπαθήσει άδικα. Το κράτος είναι ο μοχλός της εξουσίας και ως τέτοιο είναι ύποπτο και πρέπει να βρίσκεται συνεχώς απολογούμενο. Τα συμφέροντα του κράτους ΔΕΝ ταυτίζονται με αυτά των πολιτών αφού τα συμφέροντα του κράτους ταυτίζονται με τα συμφέροντα της εξουσίας και η εξουσία τρέφεται καταπατώντας δικαιώματα, αυτή είναι μια αέναη πάλη από την αρχαιότητα έως σήμερα.

    Ηλία τώρα τί μου λες κι εσύ; Αυτό εγραψα εγώ; Ότι τα Μωλ τσακίζουν τις κάρτες ή επέκρινα αυτούς που έσπευσαν να αναρωτηθούν τί δουλειά είχε το παιδί να βρίζεται με τους μπάτσους. Το υγιές είναι αυτό που έκανε το άτυχο παιδί.

    Αθήναιος December 7, 2008 @ 4:21 pm

  20. Να μπούμε και στο twitter να δουμε κανα νέο.

    Αθήναιος December 7, 2008 @ 4:24 pm

  21. Αθήναιε δεν με κατάλαβες pls μη βιάζεσαι, δεν στοχεύω στο σχόλιο σου που ναι υγιέστατο είναι, για την γενική ανεπάρκεια των¨εργαλείων΄΄ του κοινωνικού διαλόγου μιλάω που διαχρονικά αντί για ανάλυση και κατανόηση κατασκευάζουν διλλήματα και εγκλωβισμούς. Άσε που καταλήγουν και σε ανοησίες σαν κι αυτές
    http://naftilos.blogspot.com/2008/12/blog-post_7776.html

    ilias December 7, 2008 @ 4:46 pm

  22. Και σε νεκρούς όπως τον Αλέξη
    http://athens.indymedia.org/local/webcast/uploads/metafiles/dsc01568ocxqxc.jpg

    ilias December 7, 2008 @ 4:48 pm

  23. [...] σχετικά: oneiros, Αθήναιος, tsimitakis, Anemos, Indimedia,Καλύβα, We are not alone,  thess.gr, kourdisto portokali, [...]

    Pingback Κάτοικος γυάλινου πύργου December 7, 2008 @ 4:57 pm

  24. Τα σάβανα δεν έχουν τσέπες, Αθήναιε, ενώ μπορούμε να ζήσουμε χωρίς το θεσμό της ιδιοκτησίας…

    Εννοώ βέβαια, οτι ζωή χωρίς ιδιοκτησία (ως θεσμό) υπάρχει, ενώ ιδιοκτησία χωρίς ζωή, όχι. Το κουράζεις λίγο, αν το κράτος είναι ο μοχλός της εξουσίας (συμφωνούμε), πες μας ντε ποιό το υποκείμενο της εξουσίας…

    Μαύρο πρόβατο December 7, 2008 @ 5:02 pm

  25. Δεν ειμαι σιγουρη οτι τα παιδια αυτα δεν τσακιζουν την πιστωτικη καρτα του μπαμπα τους,πριν πανε να τσακωθουν με τους μπατσους.Δεν προκειται για λαικη εξεγερση,τα λαικα παιδια προτιμουν να διοριστουν στην αστυνομια,δυστυχως.

    What? December 7, 2008 @ 6:20 pm

  26. Συμφωνώ απολύτως με κάθε λέξη που έχεις γράψει.

    alepou December 7, 2008 @ 7:10 pm

  27. Μαύρο Προβατάκι, αποφάσισε σε ποιο τόνο θέλεις να συζητάμε. Στον καφριλέ τόνο της Καλύβας όπου συμφωνείς με τον κάθε εξυπνάκια ή στο πολιτισμένο που υιοθετείς εδώ μέσα;

    What, έχω εκφράσει την άποψή μου για τους αγαπημένους αντιεξουσιαστές της αστυνομίας. Δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι το παιδί, ανήκε σε αυτούς. Αλλά και σε αυτούς να ανήκε, δουλειά της αστυνομίας είναι να συλλαμβάνει αυτούς που παραβιάζουν το νόμο, ούτε να τους σκοτώνει στο ξύλο, ούτε να τους εκτελεί εν ψυχρώ.

    Επί τέλους με τα 1000 Ε των μπάτσων που ακούω στις ειδήσεις. Πόσα θέλετε να τους δίνουμε, επιτέλους για να μπορούμε να παραπονιόμαστε;

    Αθήναιος December 7, 2008 @ 7:35 pm

  28. ακούω τον προεδρο των αστυνομικών να χαρακτηρίζει το “συμβάν” αψυχολόγητη ενέργεια. τί να πω!
    με έχετε καλύψει απολύτως.

    l.k. December 7, 2008 @ 7:42 pm

  29. Σε όποιον τόνο θέλει το Αθηναιούλι, να το πει όμως το τραγουδάκι, ναι;;
    (Η ερώτησις ήτο: αν το κράτος είναι ο μοχλός της εξουσίας, πες μας, ποιό το υποκείμενο της εξουσίας;)

    Μαύρο πρόβατο December 7, 2008 @ 7:58 pm

  30. Ο Αθήναιος για τη δολοφονία του 15χρονου από αστυνομικό…

    Το κόλπο είναι παμπάλαιο: πρώτα κάνεις το έγκλημα και στη συνέχεια στρέφεις την κοινή γνώμη εναντίον του περιβάλλοντος του θύματος….

    Trackback buzz December 7, 2008 @ 8:39 pm

  31. [...] του θύματος (όπως πολύ σωστά λέει ο φίλος Αθήναιος στο σχετικό του κείμενο). Έχουμε ξεφύγει τελείως; Τραβάει ο διάδοχος του Χάρι [...]

    Pingback Ντέρτι Χάρι 2008 « Ιστορίες καθημερινής τρέλας December 7, 2008 @ 9:06 pm

  32. Οπου μπάτσος και παπάς εκεί τεμπέλης και φαγάς. (Λαική σοφία)

    γαλάζια τουλίπα December 7, 2008 @ 10:48 pm

  33. ”Είμαι αντίθετη στην άσκηση βίας ως απάντηση στην κρατική βία αλλά το να ανέχονται οι πολίτες να στρέφεται ο ένας εναντίον του άλλου αντί να δημιουργούν μπλοκ απέναντι στο κράτος τους κάνει συνένοχους στη βία της εξουσίας.”

    κρατάω αυτό που για μένα είναι υπεραρκετό σαν εσάνς του κειμένου, η αγανάκτηση και η πίκρα της ουσίας.

    gasireu December 7, 2008 @ 10:54 pm

  34. Το ΘΕΪΚΟ lapsus “τα σάβανα δεν έχουν ΡΑΣΑ” το έχουν αφήσει όλοι να περάσει απαρατήρητο, έτσι;

    ΝΚΦ December 7, 2008 @ 11:31 pm

  35. Μαύρο Πρόβατο, αει γαμήσου. Όταν αποφασίσεις να σχολιάζεις με το ίδιο ύφος εδώ και στην σεξιστική αρένα του Πάνου έλα να ξανασυζητήσουμε.

    Αθήναιος December 8, 2008 @ 1:19 am

  36. Mon dieu, non mais quelle langue!… :lol:

    Μαύρο πρόβατο December 8, 2008 @ 1:36 am

  37. Μη γελάς, γιατί με έχεις εκνευρίσει ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ.

    Αθήναιος December 8, 2008 @ 1:39 am

  38. Θα συμφωνήσω απολύτως, αγαπητέ Αθήναιε…
    Τόσο από φιλοσοφική όσο και από ανθρωπιστική σκοπιά - αλλά και από καθαρά νομική σκοπιά.
    Ανεξάρτητα από τις περιστάσεις, δεν σηκώνεις ποτέ όπλο εναντίον ενός άοπλου παιδιού! Δεν ανοίγεις ποτέ πυρ εναντίον ενός άοπλου παιδιού! Τελεία και παύλα…
    Από κει και πέρα, κάθε αντίδραση οφείλει να είναι ανάλογη της πράξεως, που την προκαλεί, κάθε “ποινή” ανάλογη του “εγκλήματος”. Στις φραστικές προσβολές ενός παιδιού, που - οποία σύμπτωση!!! - όπως ακριβώς και ο Doujon στην Μύκονο το Καλοκαίρι - διόλου απειλητική σωματική διάπλαση δεν είχε, δεν απαντάς με πιστόλια και σφαίρες…
    Elementary - αλλά πρέπει να έχεις ως αστυνομικός εκπαίδευση και ως άνθρωπος παιδεία, για να το καταλάβεις αυτό… Κι αυτά τα δύο είναι από τις πρώτες ευθύνες του Κράτους, οποιουδήποτε Κράτους…

    Asteroid December 8, 2008 @ 9:49 am

  39. Aθήναιε, αν ο πιτσιρικάς ήταν στο mall θα ήταν ακόμα ζωντανος…
    Εγώ θα ευχόμουν να ήταν εκεί…

    Λυπάμαι για ότι συνέβει, όπως και όλοι μας, γι’αυτό το γράφω αυτό.

    Το θέμα δεν είναι τα 1000 ευρώ, αλλά η ψυχολογία και των δύο πλευρών. Ήταν ένα ατύχημα που περίμενε να συμβεί, και είμαστε μάλλον τυχεροί που δεν έχουμε θρηνήσει και άλλα θύματα. Αλλά προσοχή: Αν, αντί για θύμα, κανουμε τον πιτσιρικά ήρωα…τότε θα θρηνήσουμε και άλλα θύματα…

    Στν 21 αιώνα δεν χρειάζεται να θυσιάζουμε 15χρονα…που νομίζουν πως πολεμάνε το κατεστημένο με πετρες και μολότωφ. Ετσι δεν είναι;

    Rallou December 8, 2008 @ 9:53 am

  40. Για ακούστε αυτό

    http://papachatzis.tumblr.com/post/63589410/policeviolence

    Αθήναιος December 8, 2008 @ 9:54 am

  41. [...] Αθήναιου Βορβορυγμοί (φιλελεύθερη αλλά εύστοχη οπτική… [...]

    Pingback Ειδικοί ροπαλοφόροι (updated) « ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΔΙΚΤΥΟΓΡΑΦΟΣ December 8, 2008 @ 11:08 am

  42. @Rallou

    το παιδί που σκοτώθηκε καθόταν και έπινε καφέ στη Μεσολογγίου, το καταλαβαίνεις αυτό????ποιος σου είπε εσένα ότι πέταγε μολότωφ. απο κει και πέρα το πως αντιδρούν σε αυτό οι αναρχικοί είναι άλλο θέμα. Επιτέλους δηλαδή, αρκετά με τις μαλακίες….

    lucia December 8, 2008 @ 11:33 am

  43. Παρακαλώ, ψυχραιμία. Δεν είμαστε αντίπαλοι. Ο αντίπαλος φοράει στολή και κράνος και κρατάει ασπίδα.

    Αθήναιος December 8, 2008 @ 12:13 pm

  44. [...] Καληνύχτα και καλή τύχη… [...]

    Pingback Πίσω… « Απόπειρα Έκφρασης December 8, 2008 @ 12:18 pm

  45. Ευχαριστώ που μου δίνεται η δυνατότητα να πώ και εγώ δυό πράγματα.

    1. Ας κάνουμε ένα γκάλοπ να ρωτήσουμε πόσοι γονείς (τη σήμερον ημέρα..) αφήνουν τα 15 χρονών παιδιά τους να πάνε βόλτα στα Εξάρχεια στις 11 το βράδυ

    2. Όταν οπλίζεις κάποιον (ειδικά αν είσαι κράτος) πρέπει να είσαι σίγουρος ότι καταλαβαίνει τι είναι αυτό που κουβαλάει και πότε και πως το χρησιμοποιεί. Αλήθεια, “κινδύνευε” η ζωή του;

    3. Αν μου σκοτώσουν οι μπάτσοι εμένα το παιδί μου (έχω 2..) σημαίνει ότι πρέπει να πάει η παρέα μου, γνωστοί, συγγενείς και αγνωστοι να σπασουν το δικό σου σπίτι ή μαγαζί; Αν είναι μάγκες να πάνε να σπάσουν το Μαξίμου.

    4. Αν μου σπάει κάποιος το μαγαζί μου, αυτό με το οποίο ταίζω την οικογένεια μου, και βλέπω τους μπάτσους απλά να τον κοιτάνε, τότε έχω δικαίωμα να τους γαμήσω όλους;

    Το πρόβλημα δεν είναι ούτε στους μπάτσους, ούτε στου κουκουλοφόρους, ούτε στα παιδιά των 15, ούτε στους καταστηματάρχες ούτε στη κυβέρνηση. Το πρόβλημα σε αυτή τη χώρα είναι πολυ βαθύτερο σε (σχεδόν) όλους μας και πηγάζει στο ότι έχουμε χάσει το σεβασμό για το συνανθρωπό μας αλλά και για τον εαυτό μας. Δε σεβόμαστε τη περιουσία, την αξιοπρέπεια, την οικογένεια, τους νόμους και τελικά ούτε το μεγαλύτερο πράγμα από όλα, τη ΖΩΗ. Και αυτό είναι θέμα παιδείας…

    ΥΓ1. Ανέκδοτο με δύο λέξεις: Πανεπιστημιακό Ασυλο (και όποιος θέλει να το συζητήσουμε)

    ΥΓ2. Για να φανταστεί κάποιος ένα κόσμο χωρίς μπάτσους θα πρέπει να φανταστεί και ένα κόσμο χωρίς κακοποιούς και εγκληματίες….(Αυτό τους κάνει αναγκαίο κακό;)

    psportgr December 8, 2008 @ 1:16 pm

  46. εζησα 6 χρονια στα εξαρχεια, φοιτητρια, στην ανδρεου μεταξα με μεσσολογγιου, διπλα στο μερος όπου έγινε το σκηνικο. παντα υπήρχε αστυνομία και ασκεί τρομοκρατία. Είχε έρθει φίλος επαρχιώτης να με επισκεφτεί και πήγε για τσιγαρα κυριολεκτικά στη γωνία και εξαφανίστικε…Τον είχαν μπουζουριάσει για “εξακριβωση” στοιχείων και τον έκλεισαν σε κλούβα. Μας πήρε στα κρυφά τηλέφωνο από το κινητό από την κλούβα όπου ήταν με χειροπέδες ως κοινός εγκληματίας, γιατί απλά ήταν 22 χρονών και είχε μακρια μαλλια. πήγαμε στο τμήμα να τον πάρουμε και όταν ζήτησα όνόματα των υπευθύνων αστυνομικών και του διοικητή του τμήματος και ειπα πως θα ειδοποιήσω παραυτα τους γονείς τον αφήσαν…..ειχαν μαζεψει καμμια 40 εκείνη τη μερα.

    Πρέπει να καταλάβει κανείς ότι ο μεσος κάτοικος της περιοχής αντιμετωπίζεται ως εγκληματίας από την αστυνομία. Εντωμεταξύ τα τελευταία χρονια ο αριθμός των αστυνομικών που ουσιαστικά περιφρουρουν την περιοχή έχει πολλαπλασιαστεί. Μοιάζει με εμπόλεμη ζώνη. Και η πρέζα κυκλοφορεί ασύδοτα και αυτούς κανενας δεν τους πειράζει.
    ΓΙΑΤΙ; Φυσικά και υπάρχει οργή κατά των αστυνομικών, πως θα αντιμετωπίζεις κάποιον που σε αντιμετωπίει σαν εγκληματία και σε σερνει καθε τρεις και λίγο χωρίς λόγο και αιτία στο τμήμα; Γιατί δεν κάνουν εξακρίβωση και στους θαμώνες των cafe στ σκουφά, λιγα μέτρα πιο εκεί ; Αυτοι που δεν καταλαβαίνουν απλώς κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου. Γιατί δεν πειράζουν όλο αυτό το ανεξέλεγτο νταραβερι ηρωίνης που έχει φτάσει στο απροχώρητο γύρω από την Κοτζιά, ακριβώς κάτω απο τη μύτη του δημάρχου; ¨οποιος έχει πάει έστω και για μπαχαρικά στην Ευρυπίδου (ο Αθηναίος σίγουρα) ξέρι γιατί κατάσταση μιλάμε.
    Τι να γινομε δηλαδη κοινωνία, δουλεια, σπιτάκι, supermarket, ..

    Anonymous December 8, 2008 @ 2:20 pm

  47. Θα ήθελα απλά να επισημάνω πως το «δικαίωμα» της ιδιοκτησίας δεν είναι και τόσο φυσικό, με την ακριβή έννοια του όρου. Πολλές κοινωνίας υπήρξαν που λειτουργούσαν χωρίς ιδιοκτησία. Πχ. Αβορίγινες Αυστραλίας.

    χ.ζ. December 8, 2008 @ 3:32 pm

  48. χ.ζ., εννοείς ότι πολλές κοινωνίες έζησαν χωρίς τον θεσμό της προστασίας της ιδιοκτησίας. Δεν υπήρχαν πολλές (δεν ξέρω αν υπήρχαν καθόλου στη πραγματικότητα) που οι άνθρωποι δεν είχαν τη φυσική τάση να θεωρούν δικαίωμα τους την ιδιοκτησία. Και στη φεουδαρχία μπορείς να πεις ότι δεν υπήρχε ιδιοκτησία που να μη μπορούσε να τη κατασχέσει ο φεουδάρχης, αυτό τι σημαίνει;

    Konstantinos Koukopoulos December 8, 2008 @ 4:47 pm

  49. Αχ, ναι, χ.ζ., τι ωραία που ήταν τότε - να μια κοινωνία-πρότυπο για να οραματιζόμαστε!

    ΝΚΦ December 8, 2008 @ 4:51 pm

  50. Αθηναιε, μεταξυ της αποβλακωσης στα mall με τα λεφτα του μπαμπα και το βρισιμο σε αστυνομικούς και την εμμονη σε μια αλογη, μονο και μονο επειδη καποιος ειναι νεος, παραβατική/αναρχική συμπεριφορά, υπαρχει ενα τεραστιο κενο. Αυτο θα μπορουσε να καλυφθει με απειρους τροπους οι οποιοι και δεν αποβλακωνουν και δεν σε μετατρεπουν σε αντικοινωνικό στοιχειο με μονη μορφη αντιδραση στην οποια εξουσια (και καταχρηση της ενδεχομενως) τις πετρες και τα μπουκαλια. Το τελευταιο δεν αναφερεται φυσικα στο δυστυχο παιδι.
    Το θεμα εδω δεν ειναι βεβαια οι διεξοδοι και οι τροποι να παιρνουν δημιουργικά και εκτονωτικά οι νεοι και οι νεοτεροι τον ελευθερο και γενικοτερο χρονο τους. Η νοοτροπια ομως του στυλ ειμαι νεος- αντιδρω-σπαω γιατι βραζει το αιμα μου, γιατι γ…ω την κενωνια μου, γιατι, γιατι… ειναι το ιδιο αποβλακωτικη και πολυ πιο επικινδυνη απο το να βολοδερνεις μερα νυχτα σε mall και σε κλαμπακια.

    Vaggelis t. December 8, 2008 @ 5:46 pm

  51. Έχουμε ξεχάσει τον πολύ απλό κανόνα που μας παρέδωσαν οι προγονοί μας -αυτοί για τους οποίους είμασταν κάποτε περήφανοι και τώρα τους ξεχάσαμε αλλά τους πουλάμε για να φάμε (βλ. τουρισμός)….
    “..Η δική σου ελευθερία σταματάει εκεί που αρχίζει η δική μου…”
    Αισθάνομαι απόλυτα ανελεύθερη όταν δεν μπορώ να πάω στη δουλειά μου γιατί κάποιοι θεωρούν ότι τα χρήματα που δίνω στο κράτος με τους φόρους μου δεν κατανέμονται όπως εκείνοι -που δεν πληρώνουν- νομίζουν! Ή μου σπάνε το αυτοκίνητο που πληρώνω με δόσεις και οικονομίες!
    Ναι έγινε κάτι τραγικό. Όμως αυτό το ένα πολλαπλασιάστηκε αφάνταστα από τη μειοψηφία που θεωρεί οτι έχει μόνο δικαιώματα και όχι υποχρεώσεις.
    Σκέφτηκαν ποτέ το γνωστό ρητό “Μην κάνεις στους άλλους αυτό που δεν θέλεις κάνουν σ’ εσένα”;

    Αλίκη Μ. December 8, 2008 @ 6:30 pm

  52. [...] via Αθήναιου Βορβορυγμοί » Blog Archive » Το Κράτος και η Βία. [...]

    Pingback Αθήναιου Βορβορυγμοί » Το Κράτος και η Βία « Φιλελεύθερη λαλιά… December 8, 2008 @ 6:49 pm

  53. Συμφωνώ με το σχόλιο #50 του Vaggeli t. Και πιστεύω πως οι ευθύνες των γονιών είναι ένα θέμα για συζήτηση σε μια πιο νηφάλια στιγμή.

    Ο Αθηναίος όμως αναδεικνύει ένα σοβαρότατο πρόβλημα, αυτό της συλλογικής και γενικευμένης αυτοδικίας, όταν γράφει «το να ανέχονται οι πολίτες να στρέφεται ο ένας εναντίον του άλλου αντί να δημιουργούν μπλοκ απέναντι στο κράτος τους κάνει συνένοχους στη βία της εξουσίας».

    Ας σταθούμε στο σημαντικό αυτό πρόβλημα κι ας μην το προσπεράσουμε για να συζητήσουμε πόσο θεμέλιο είναι το δικαίωμα στην ιδιοκτησία ή ποιές είναι οι ευθύνες των γονιών (καλά θέματα και τα δύο αλλά δευτερεύοντα σε σχέση με αυτό που θίγει ο Αθηναίος).

    Τα γεγονότα στην Αθήνα, και στην υπόλοιπη Ελλάδα, αυτές τις μέρες· η αγριότητα του θυμού και η καταστροφικότητα της αγανάκτησης· ο αποσπασματικός λόγος-κραυγή· αλλά και η υποκριτική γλώσσα της εξουσίας, συνιστούν ένα τοξικό περιβάλλον και δημιουργουν συνθήκες ζούγκλας και διαρκούς αυτοδικίας. Μέσα σε τέτοιες συνθήκες θα θρηνήσουμε ακόμη περισσότερα θύματα.

    λ:ηρ December 8, 2008 @ 7:11 pm

  54. @ Lucia. To CNN μου είπε πως το παιδί πέταγε μολότωφ…μου είναι λίγο δύσκολο να πιστέψω πως πήγε ο αστυνομικός και τον πυροβόλησε εν ψυχρό την ώρα που έπινε καφέ…αλλά πολλά είδαμε σ’αυτή την χωρα, ποτέ δεν ξέρει κανείς…Θα μάθουμε τι ακριβώς έγινε.
    Τα νέα τα μαθαίνω από τα ξένα μέσα ενημέρωσης γιατί δεν μένω στην Ελλάδα. Τα προτιμώ ούτως ή άλλως διότι είναι πιο ψύχραιμα από τα ελληνικά. Πως μπορούμε να εισάγουμε λίγη ψυχραιμία σε αυτή την χώρα; Όλοι και όλα μονίμως εν βρασμώ ψυχής…

    Ενα πράγμα που δεν προσεξα να το έχει συζητήσει κανείς, στα λίγα μπλογκς και εφημερίδες που δίάβασα, είναι το πόσα άλλα 15 θέτουν την ζωή τους και την ζωή άλλων σε κίνδυνο αυτή την στιγμή…ατυχήματα σε τέτοιες περιπτώσεις είναι μαθηματικά αποδεδειγμένο πως θα συμβουν. Πολύ τεστοστερόνη και όπλα….χμμμ.
    Μήπως να μαζεψουμε τα ανήλικα τουλάχιστον από τον δρόμο; Α, ναι , και να μην φυτιλιάζουμε την κατάσταση; Λέω μηπως…

    Rallou December 8, 2008 @ 7:24 pm

  55. Αθήναιε,

    Εδώ είναι το σημείο που φιλελεύθεροι και απλοί προοδευτικοί σαν εμένα συμφωνούν απολύτως. Μπράβο! Τρία πολύ συγκεκριμένα σχόλια μόνο:

    @Anonymous December 8, 2008 @ 2:20 pm
    Την πρέζα τη διώχνουν οι αναρχικοί - από την πλατεία τουλάχιστον. Κάθε λίγες ημέρες καθαρίζουν την πλατεία από τους ντίλερς - με ευγένεια προς τα πρεζάκια - και την περιφρουρούν. Χαμένη μάχη, ίσως, αλλά είναι οι μόνοι που τη δίνουν με ανθρώπινους όρους (όχι σαν τους αστυνομικούς).

    @ διάφορους: Για την ιστορία: η ιδιοκτησία είναι ένα “φυσικό” δικαίωμα (έτσι είναι ο όρος, τι να κάνουμε), όπως το διατύπωσε ο ιστορικός φιλελευθερισμός - ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους της νεότερης προοδευτικής σκέψης και ιδιαιτέρως συγγενής με τον αναρχισμό. Λίγο διάβασμα δεν βλάπτει (συγνώμη για το πατερναλιστικό ύφος - είναι ελάττωμά μου και προσπαθούμε ο ψυχοθεραπευτής μου κι εγώ να το αντιμετωπίσουμε).

    @ Rallou: Να μαζέψουμε τα ανήλικα; Τι είμαστε, μπόγιες; Η θέση των δεκαπεντάχρονων είναι στο δρόμο. Κι όποιος δεν ήταν εκεί στα δεκαπέντε του, δεν έχει ιδέα για τι πράγμα μιλάει (εδώ συγνώμη για το εκχειλίζον πάθος - άλλο ελάττωμα, ο ψυχοθεραπευτής την παλεύει την περίπτωσή μου.)

    Αθήναιε, τα σέβη μου,
    Α.Ζ.

    Α. Ζ. December 8, 2008 @ 8:13 pm

  56. Η Αθήνα μας καίγεται γιατί οι αστυνομικοί είναι ανίκανοι να επιβάλλουν την τάξη.

    http://search.twitter.com/search?q=%23griots

    Αθήναιος December 8, 2008 @ 8:25 pm

  57. Δεν ξέρω ποιος είναι ξεφτίλας αλλά εσύ φίλε που αναφέρεις τα περί κάρτας του μπαμπά ως χειρότερο σενάριο φαίνεται οτι έχεις γεννηθεί και μεγαλώσει μέσα στη σκατοκουλτούρα της σημερινής κοινωνίας με το αραλίκι, το τσιγαριλίκι και τον χαβαλἐ…

    Το παιδί που χάθηκε ήταν μια πραγματική τραγωδία αν και το πήγαινε φιρί-φιρί.

    Ο αστυνομικός όμως που το σκότωσε θα πρέπει να μην ήταν στα καλά του… Αυτό είναι σίγουρο… δεν είναι δυνατόν να είχε σώα τα λογικά του και να γύρισε για να σκοτώσει…

    Όμως άλλο αυτό, άλλο η τραγωδία και άλλο η αλητεία.

    Όσοι ενεργούν υπέρ της αλητείας δεν θα περάσουν καλά… αυτό είναι σίγουρο…

    Παναγιώτης Μπαζιωτόπουλος December 8, 2008 @ 8:51 pm

  58. Προς Α.Ζ.

    1. Περί ιδιοκτησίας: Είναι σίγουρα φυσικό δικαίωμα. Και οι Νεάντερταλ είχαν ο καθένας τη προβιά του. Αλλοιώς θα διεκδικούσαμε ο ένας το σπιτι και το αυτοκίνητο του άλλου.

    2. Περί δεκαπεντάχρονων και δρόμου: Αν είσαι γονιός θα καταλαβαίνεις πόσο λεπτή είναι η γραμμή ανάμεσα στο να τα βάλεις στο κλουβί και να τα αφήσεις χύμα. Σε κάθε περίπτωση η θέση τους δεν είναι “ακριβώς” στο δρόμο. Στα 17-18 ίσως. Όχι στα 15.

    psportgr December 8, 2008 @ 10:21 pm

  59. Περί δεκαπεντάχρονων και δρόμου #2: Ειδικά αν ήσουν στο δρόμο στα 15, τότε είναι που διστάζεις να αφήσεις τα παιδιά σου να είναι εκεί.

    psportgr December 8, 2008 @ 10:25 pm

  60. Και ιδου επιτελους, για ολους οσους αναρωτιουνται που ειναι το ‘κρατος’ ενα λογικο σεναριο απο τον κ. Cossiga:

    “Αφήστε τους να κάνουν ο,τι θέλουν. Αποσύρετε την αστυνομία από τους δρόμους και τα πανεπιστήμια, διαβρώστε το κίνημα βάζοντας προβοκάτορες έτοιμους για τα πάντα, και αφήστε τους διαδηλωτές για καμμιά βδομάδα, να σπάνε καταστήματα, να καίνε αυτοκίνητα και να δημιουργούν χαμό στους δρόμους.

    Και μετά;

    Τότε, με την κοινή γνώμη στο πλευρό σας, ο ήχος των σειρήνων των ασθενοφόρων θα πνίξει τις σειρήνες της αστυνομίας και των καραμπινιέρων.”

    http://mauro-probato.blogspot.com/2008/11/blog-post.html
    http://rassegna.governo.it/rs_pdf/pdf/JMS/JMSRA.pdf
    http://rassegna.governo.it/testo.asp?d=32976406
    http://en.wikipedia.org/wiki/Francesco_Cossiga

    Thalia December 9, 2008 @ 3:45 am

  61. ?

    grp December 9, 2008 @ 3:50 am

  62. Σε ευχαριστώ που γράφεις τόσο όμορφα τηs σκέψεις πολλών απο εμάς!!

    Lily December 9, 2008 @ 3:52 am

  63. “Αφήστε τους να κάνουν ο,τι θέλουν. Αποσύρετε την αστυνομία από τους δρόμους και τα πανεπιστήμια, διαβρώστε το κίνημα βάζοντας προβοκάτορες έτοιμους για τα πάντα, και αφήστε τους διαδηλωτές για καμμιά βδομάδα, να σπάνε καταστήματα, να καίνε αυτοκίνητα και να δημιουργούν χαμό στους δρόμους.

    Και μετά;

    Τότε, με την κοινή γνώμη στο πλευρό σας, ο ήχος των σειρήνων των ασθενοφόρων θα πνίξει τις σειρήνες της αστυνομίας και των καραμπινιέρων.”

    http://mauro-probato.blogspot.com/2008/11/blog-post.html
    http://rassegna.governo.it/testo.asp?d=32976406
    http://en.wikipedia.org/wiki/Francesco_Cossiga

    Thalia December 9, 2008 @ 3:52 am

  64. Κοινοβουλευτικές ερωτήσεις
    10 Νοεμβρίου 2008
    E-6025/08
    ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΩΤΗΣΗ υποβολή: Giusto Catania (GUE/NGL) προς την Επιτροπή
    Θέμα: Δηλώσεις του πρώην Προέδρου της Ιταλικής Δημοκρατίας Francesco Cossiga

    Σε συνέντευξη που έδωσε στις 23 Οκτωβρίου στην εφημερίδα «Il Resto del Carlino», ο Francesco Cossiga, πρώην Πρόεδρος της Ιταλικής Δημοκρατίας, πρώην Πρόεδρος της Γερουσίας, πρώην Πρωθυπουργός και πρώην υπουργός Εσωτερικών, καθώς και ισόβιος γερουσιαστής, προέβη σε ορισμένες δηλώσεις που προξενούν ανησυχία και διαγράφουν μια πραγματική αντιδημοκρατική και βίαιη στρατηγική καταστολής της δημοκρατικής αντιπαράθεσης που εκφράζεται με ελεύθερες και ειρηνικές διαδηλώσεις. Στη συνέντευξη (η οποία επισυνάπτεται πλήρης) ο πρώην υπουργός Εσωτερικών συνιστά στον σημερινό ομόλογό του να «πράξει αυτό που έπραξα εγώ όταν ήμουν υπουργός Εσωτερικών», δηλαδή «να εισχωρήσει στο κίνημα με μυστικούς πράκτορες» και να αφήσει έτσι τους διαδηλωτές να περάσουν «δια πυρός και σιδήρου την πόλη». Στη συνέχεια δηλώνει ότι οι αστυνομικές δυνάμεις «δεν πρέπει να δείξουν οίκτο» και «να τους στείλουν όλους στο νοσοκομείο», «να τους ξυλοκοπήσουν και να ξυλοκοπήσουν και τους καθηγητές που τους υποθάλπουν».

    Από το ύψος του σημερινού του αξιώματος, ο γερουσιαστής Cossiga δεν αποδεικνύει απλώς ότι είναι ένα αντιδημοκρατικό στοιχείο στα ιταλικά δημοκρατικά όργανα, χωρίς κανέναν σεβασμό για το κράτος δικαίου, αλλά και ότι υπήρξε ένας υπουργός Εσωτερικών που υπέθαλψε τις κοινωνικές συγκρούσεις και τη βία και μάλιστα σε μια πολύ ευαίσθητη ιστορική περίοδο για την Ιταλία (την περίοδο της απαγωγής Μόρο και της τρομοκρατίας). Υπάρχουν εξάλλου σαφείς αποδείξεις της εφαρμογής αυτής της θεωρίας το 1977, όταν διατελούσε υπουργός Εσωτερικών. Οι πολλοί και σημαντικοί θεσμικοί ρόλοι που κατέλαβε εκτείνονται σε μια σημαντική χρονική περίοδο (από το 1976 έως το 1992) για την ιστορία της Ιταλικής Δημοκρατίας και τον καθιστούν έναν από τους πρωταγωνιστές αυτής της περιόδου. Τέλος, η εφαρμογή του εγκληματικού αυτού σχεδίου γίνεται εύκολα αντιληπτή και στην αντιμετώπιση της Αντιδιάσκεψης της Γένοβας (G8) το 2001.

    Δεν θεωρεί η Επιτροπή ότι τέτοιες δηλώσεις από έναν σημαντικό πρωταγωνιστή της ιταλικής πολιτικής ζωής είναι επικίνδυνες και μπορούν να προτρέψουν σε πράξεις βίας και καταστολής της κοινωνικής αντιπαράθεσης; Δεν θεωρεί ότι η σημερινή κατάσταση στις μεγάλες φοιτητικές και κοινωνικές διαδηλώσεις μπορεί να αντιμετωπιστεί με επικίνδυνο για τα θεμελιώδη δικαιώματα τρόπο; Τέλος, δεν θεωρεί η Επιτροπή ότι θα ήταν σκόπιμο να διεξαγάγει μια εμπεριστατωμένη ανάλυση της σχετικής κατάστασης στην Ιταλία και ειδικότερα όσον αφορά τις μεθόδους αντιμετώπισης των κοινωνικών συγκρούσεων εκ μέρους της εκτελεστικής εξουσίας;

    http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+WQ+E-2008-6025+0+DOC+XML+V0//EL

    Thalia December 9, 2008 @ 3:57 am

  65. ”When you make peace with authority, you become authority”
    Jim Morrisson.
    Έχουμε γίνει όλοι εξουσία.Ρήτορες και αυθεντίες.Και τελικά ούτε το τσιγάρο που κρατάμε δεν έχουμε κότσια να αντιμετωπίσουμε.
    Η φωνή θέλει όραμα,πάθος και αγνότητα.Κάτι που μόνο τα παιδιά διαθέτουν.Όταν τα ξαναβρούμε,όλα θα πάνε καλύτερα.
    Καλή σου μέρα

    nana** December 9, 2008 @ 1:05 pm

  66. εμείς τώρα αποκτήσαμε επικοινωνία και δίνουμε το παρόν! καήκαμε και βιώσαμε τη εμπειρία πλήρως. Φευ το παιδί δε γυρίζει πίσω! τα άλλα είναι λόγια…φοβούμαι.
    οσο για τις καταστροφές βλέπω λίγο δύσκολο να τιθασεύσεις κλέφτες και πλιατσικολόγους όταν μέχρι χθες μοίραζες εκατομύρια στα Βατοπέδια και αλλού.
    … αλλά το παιδί δεν γυρίζει πίσω!

    Ελένη Τροβά December 9, 2008 @ 5:38 pm

  67. Εξαρχής να δηλώσω ότι δεν είμαι αναρχικός, αλλά απαίσιος καπιτάλας με παχυλό εισόδημα. Αυτό δεν με αποκλείει από επαναστάτη.

    Σε αυτούς που -και καλά- έχουν απηυδήσει με τις επαναστατικές καταστροφικές ενέργειες διαδηλωτών:

    Να πω λοιπόν απλά (ΚΑΙ ΕΔΩ) πως δεν καίνε και καταστρέφουν για να τιμήσουν τον 15χρονο Αλέξανδρο που δολοφονήθηκε (και ουχί τραυματιστήκε θανάσιμε, έφυγε, απεβίωσε, έσβησε και λοιπες μαλακίες), αλλά για να ΞΥΠΝΗΣΟΥΝ τις κοιμισμένες συνειδήσεις της πλειοψηφίας των ΚΑΘΟΛΟΥ αθώων ανθρώπων που βγάζουν τις κυβερνήσεις των ΟΜΟΛΟΓΩΝ, του ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ, της ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ (και πριν την οικονομική κρίση), της ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ, των ΦΩΤΙΩΝ, των ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ, των 10 οικογενειών. Ακόμη και ο θάνατος ενός παιδιού δεν είναι αρκετός. Είναι σκληρό, αλλά είναι αλήθεια, πως αν αυτό το παιδί ήταν ένα τσιγγανάκι, ένα αλβανάκι, ένα πακιστανάκι, ένα μαυράκι, η ακόμη ακόμη ένα μπατιρόελληνάκι δεν θα είχαμε τέτοιες αντιδράσεις. Οι δολοφόνοι του όμως λογάριασαν χωρίς τον ξενοδόχο και σκότωσαν παιδί μεγαλοαστικής οικογένειας και θα τους γαμήσουν διπλά από τον κώλο. Τα γίδια όμως της χώρας που ζούμε ΑΚΟΜΑ κοιμούνται. Και ξεχνάνε εύκολα. Μιλάει κανείς για τις φωτιές και τα καμένα δάση. Μόνοι τους την παλεύουν οι πυρόπληκτοι. Μιλάει κανείς για τις χιλιάδες οικογενειών που χάσανε τις περιουσίες τους στο χρηματιστήριο; Μιλά κανείς για την ασταμάτητη αισχροκέρδεια μοναδική στον κόσμο του 100 και 200% κέρδος στους εμπόρους ; Για τις πιο κερδοφόρες τράπεζες σε ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ; Για τις 10 οικογένειες που τρέχουν όλη την Ελλάδα; Για τους αλήτες τους δημοσιογράφους που κανιβαλίζουν τα ΠΑΝΤΑ, ακόμη και τον θάνατο του 15χρονου;

    Ο ΚΟΣΜΟΣ θα ξυπνήσει μόνο όταν τον χτυπήσεις εκεί που πονάει. ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥ, ΣΤΟ ΑΜΑΞΑΚΙ ΤΟΥ, ΣΤΗΝ ΣΙΧΑΜΕΡΗ ΚΑΦΕΤΕΡΙΑ ΤΟΥ ΠΟΥ ΧΡΕΩΝΕΙ 5€ ΤΟΝ ΦΡΑΠΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΜΕΤΙΚΟ ΠΑΠΟΥΤΣΑΔΙΚΟ ΠΟΥ ΠΟΥΛΑΕΙ ΙΤΑΛΙΚΕΣ ΜΑΙΜΟΥΔΕΣ 200€ ενώ τον μάυρο τον κυνηγάνε και τον βαράνε στους δρόμους για καμιά Λουι Βουλιτόν.

    ΚΑΦΤΕ ΛΟΙΠΟΝ,
    ΣΠΑΣΤΕ, ΛΕΗΛΑΤΗΣΤΕ, ΑΝΑΔΙΑΝΕΙΜΕΤΕ ΚΑΤΑ ΒΟΥΛΗΣΗ
    το δικαιούστε γιατί σας γαμάνε.

    Γιατί ο μπάτσος που σκότωσε είχε τον βουλευτή της ΝΔ, και υπουργό Δημόσιας Τάξης Βυρ. Πολύδωρα να του βγάζει λόγους για το πως είναι γαμάτος και πρέπει να τον σέβονται, γιατί ο νυν υπ. Δημόσιας Τάξης Προκ. Παυλόπουλος είναι αυτός που γάμησε τους συμβασιούχους (ανεξάρτητα αν διαφωνεί κάποιος με τον θεσμό του Δημοσίου Υπαλλήλου ή οχι), είναι Poster Boy της κυβέρνησης του και απλά κάθεται και μηχανεύεται τρόπους να βγάλει κανά ψιλό - γιατί άλλωστε έγινε κυβέρνηση, κάτι που του κοστίζει σε ΚΟΣΤΟΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ, σε χρόνο που θα μπορούσε να μηχανευτεί κανά τρόπο να μπαλώσει την ΕΛΑΣ. Της κυβέρνησης που οι μισοί από εσάς ψήφισαν, της κυβέρνησης που το 1/4 από σας περιμένει κάποιο ρουσφετάκι σκύβοντας το κεφάλι και περιμένοντας μία θεσούλα του κώλου, με 1050 μικτά και ισόβια υποχρέωση ψήφου. “Ο μπάτσος φταίει!” λένε όλοι οι απαίδευτοι και οι ανεγκέφαλοι και ο περισσότερος κόσμος. Όχι δεν φταίει ο μπάτσος, γιατί ούτε ψυχολογικά προβλήματα είχε, ούτε τρελός ήταν, ούτε βγήκε με ένα πιστόλι να θερίζει τυχαία άτομα.

    Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΦΤΑΙΕΙ. Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ. ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΩΣ ΕΧΕΙ ΦΤΑΙΕΙ. ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΔΙΟΡΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΑΞΙΖΟΥΝ. Κανείς λοιπόν δεν είναι αθώος. Κανείς δεν είναι άμοιρος ευθυνών.

    Αν κάνετε το λάθος της προσωποποίησης των προβλημάτων και χάσετε την ουσία, χάνουμε ΟΛΟΙ μας το παιχνίδι. Η ΕΛΑΣ είναι το Voting Pool της ΝΔ και δεν θέλουν τίποτα περισσότερο από το να γίνει αυτό το σκηνικό κυνήγι μαγισσών στο πρόσωπο δύο μπάτσων και όχι τους συστήματος.
    Ακόμη και αν ΠΡΕΠΕΙ να προσωποποιήσετε κάντε το στην πραγματική διευρυμένη βάση της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΕΥΘΥΝΩΝ και όχι της ΠΟΙΝΙΚΗΣ.

    Στην συγκεκριμένη περίπτωση φταίνε οι μπάτσοι, οι συνάδελφοι τους (άμεσοι συνάδελφοι), ο ανώτεροι τους, ο κανονισμός, ο υπ. Δημ. Τάξης (ο οποίος και καλά υπέβαλε παραίτηση και δεν έγινε δεκτή). ΄Και αν θέλετε να δείτε κατάματα την κατάσταση φταίνε και οι φίλοι του μαθητή, οι γονείς του, η σχολή του (συγγνώμη κύριε Διευθυντά). Γιατί ίσως περισσότερος σεβασμός να τον είχε γλυτώσει (όχι ότι πήγαινε γυρεύωντας που λένε κάτι φασίστες δεν εννοώ αυτό). Αλλά πως να σέβεσαι ΑΥΤΗ την αστυνομία που έχουμε. Ίσως αν ΔΕΝ έπαιζε Warcraft σε ένα λανάδικο. Αλλά πως να ΜΗΝ ΛΙΩΝΕΙΣ το μυαλό σου, όταν βλέπεις μπροστά ένα μέλλον σκατά. Ίσως αν δεν πούλαγε λίγη μαγκιά παραπάνω. Αλλά πως να επιβιώσεις σε αυτό τον κόσμο χωρίς να το παίξεις μάγκας, δυνατός, αρχηγός. Και ίσως ο δαιμονοποιημένος εν λόγω μπάτσος να μην είχε βγάλει το όπλο του, αν απαγορευόταν η οπλοφορία σε αστυνομικούς - παρά μόνο σε ειδικές περιπτώσεις - αν και ο ίδιος δεν φοβόταν για το δάνειο, για την κοπελιά του, για την θέση του, για το οτι θα του έρθει ένα καδρόνι από τον απέναντι του αναρχικό ο οποίος φωνάζει για τα ίδια σκατά που και ο κακομοίρης ο μπατσάκος τα νοιώθει και τα αισθάνεται. Γιατί να μην τρελαθούμε δεν ξέρω κανένα γόνο αστικής οικογένειας να γίνεται μπάτσος, ή κανένα ιδιαίτερα έξυπνο τύπο, ή κανένα ιδιαίτερα παραγωγικό, με όνειρα και στόχους. Μπάτσοι και στρατιωτικοί γίνονται σε αυτή την χώρα ως λύση ανάγκης, μαθητές του 10, από φτωχές οικογένειες, για να γλυτώσουν την θητεία και να μην περάσουν ούτε 1 μήνα χωρίς να φέρνουν τον μισθό τους στο σπίτι. Χάρη θα έδινα στον μπάτσο αν μπορούσα να βάλω φυλακή ισόβια τον Παυλόπουλο ή τον Καραμανλή. Ή το καθίκι τον Ρουσόπουλο. Και μαζί του όλο τον συρφετό από τους εμετούς δημοσιογράφους που ακούω 3 μέρες τώρα να καταδικάζουν κάθε επαναστατική ενέργεια, επειδή κάηκαν 20 βιτρίνες και 100 αμάξια, και κάτι παππούδια που βρωμάνε να λένε για το τι φταίνε εκείνοι… Ακόμα χειρότερα να τα ακούς από νέους αυτά τα άκυρα, στο Facebook.

    Ας την κάψουν όλη την κωλοχώρα που ζούμε. Και μα τω θεω, ας καούνε και τα χλωρά μαζί με τα ξερά. Είναι λίγα άλλωστε. Όπως λίγα είναι και αυτά που μας έχουν μείνει να χάσουμε. Κάτι που δεν είχαν καλοσχεδιάσει οι ΜΑΛΑΚΕΣ των κυβερνήσεων των τελευταίων 60 χρόνων στην ελλάδα…

    Φάνης December 9, 2008 @ 7:20 pm

  68. .

    Φάνης December 9, 2008 @ 7:21 pm

  69. γιά το αρχικό ποστ:

    hear hear
    τώρα τι κάνουμε
    [but u got mail]

    sensualmonk December 9, 2008 @ 11:14 pm

  70. Δεν περίμενα ποτέ από τον εαυτό μου να έλεγε κάτι τέτοιο, αλλά από όλα όσα γράφτηκαν κάτω από το post της Βίβιαν, αυτό που νιώθω ότι είναι το πιο έγκυρο σχόλιο είναι του Φάνη (Νο. 67). Αυτή η εξέγερση έπρεπε κάποια στιγμή να γίνει και ακόμη κι αν επικεφαλής των καταστροφών και των λεηλασιών είναι κάποιοι ανεγκέφαλοι κάφροι, νιώθω ότι κάπου στην άκρη είμαστε εμείς οι υπόλοιποι που τους υποκινούμε, επειδή δεν έχουμε τα κότσια να πάμε να τα γαμήσουμε όλα μόνοι μας.

    Ωστόσο, ο Φάνης ξεσπά όπως ξεσπά και δικαιολογεί ό,τι δικαιολογεί, χωρίς να εξηγεί το γιατί. Και ως απάντηση σε όλες αυτές τις θεωρίες τύπου “Το κόλπο είναι παμπάλαιο: πρώτα κάνεις το έγκλημα και στη συνέχεια στρέφεις την κοινή γνώμη εναντίον του περιβάλλοντος του θύματος.” που διατυπώνει από την αρχή κιόλας η Βίβιαν, έχω μια απλή απορία: Δηλαδή, αποκλείεται όλα αυτά να είναι απλά άλλο ένα δείγμα της ανικανότητας και της μαλακίας μας; Ημών που χωρίς παιδεία και βούληση για παιδεία, ψηφίζουμε ανίκανα και μαλακωδώς, κομματάκι αδιάφοροι για κάτι παραπάνω από την πάρτη μας, εκείνων που κυβερνούν ανίκανα και μαλακωδώς και εκείνων που αντιδρούν ανίκανα και μαλακωδώς. Καμμία συνομωσία, κανένα πλάνο δεν βλέπω από πίσω. Όλα αυτά θέλουν μυαλό και γνώσεις. Πού βρήκε μυαλά και γνώσεις η κυβέρνηση;

    Αντιγράφω αυτή την παράγραφο από το σημερινό άρθρο του Καρκαγιάννη:
    “Και αφού έπλασαν αυτό το παραμύθι και διαμόρφωσαν αυτό το κοινωνικό και… πολεοδομικό «γκέτο», ανέθεσαν στην αστυνομία την πολιτική διαχείριση. Το ίδιο έκαναν και σε άλλες περιπτώσεις. Δεν είχαν ποτέ πολιτική για τους μετανάστες και ανέθεσαν στην αστυνομία να τη διαμορφώσει και να την εφαρμόσει, με τα δικά της γνωστά κριτήρια και τα γνωστότερα μέσα. Δεν είχαν καμιά πολιτική για τα ναρκωτικά (δύσκολο και περίπλοκο πρόβλημα) και την ανέθεσαν στην αστυνομία, στους δικαστές και στις φυλακές. Ετσι καλλιεργήθηκαν η αντιπαλότητα και το μίσος ανάμεσα στην αστυνομία και στα διάφορα «γκέτο»: των κουκουλοφόρων, των μεταναστών, των τοξικομανών, των καταληψιών, των οικολόγων ακτιβιστών και πλήθος άλλων κοινωνικών μορφωμάτων που είναι φυσικό να διαμορφώνονται σε χαώδεις πόλεις και σε ασταθείς κοινωνίες.”

    Συμφωνεί και με την θεωρία της Βίβιαν και με τη δική μου περί ανικανότητος. Ίσως η αλήθεια να βρίσκεται κάπου στη μέση. Αν βρίσκεται πάντως στο δικό μου άκρο, υπόλογοι είμαστε όλοι. Τουλάχιστον τώρα, έστω και ξαφνικά, συνειδητοποιήσαμε ότι το “οικοσύστημά” μας έχει ένα σοβαρό πρόβλημα. Και είναι γνωστό από την ψυχολογία, ότι ένα “οικοσύστημα” χρειάζεται μια έντονη αλλαγή, για να τολμήσει να αυτοϊαθεί. Αν όλα μένουν ίδια, μένει κι αυτό ίδιο και προβληματικό. Αν καεί η Αθήνα για τρεις μέρες, τσαντιστούμε όλοι με αυτό, αλλά το δικαιολογούμε και λιγάκι μέσα μας, τότε κάτι έχει αρχίσει να πειράζεται στο μαλακισμένο μας “οικοσύστημα”.

    Homo Ludens December 10, 2008 @ 12:10 am

  71. [...] ανθρώπους σε εγκληματίες και ως απάντηση στα σχόλια του Φάνη και του Homo Ludens θυμίζω ότι η Βία είναι δίδυμη αδελφή του Κράτους. [...]

    Pingback Αθήναιου Βορβορυγμοί » Blog Archive » Τελεία December 10, 2008 @ 9:53 am

  72. Καλημέρα,
    Μπορεί το Κράτος να είναι δίδυμος αδελφός με την Βία, αλλά αναρωτιέμαι, εάν με την έννοια Κράτος θεωρούσαν οι Αρχαίοι κάτι ανάλογο με τον σημερινό όρο. Υπάρχει πχ, σε πηγές όρος όπως “Κράτος των Αθηνών” ή “Κράτος των Ροδίων” κλπ;
    Εν πάση περιπτώση, οι αντιφάσεις, που σημειώνετε είναι καίριες. Η αντίφαση της βίας ως απάντηση στην κρατική βία και το να στρεφόμαστε εναντίον αυτόυ, ενώ ταυτόχρονα το επιζητούμε ως από μηχανής θεό για τα πάντα.
    Πρό ολίγου, άκουσα στην τηλεόραση πολιτικό αρχηγό στα πλαίσια της ανάλυσής του να αναφέρεται στην ανάγκη διορισμών στο δημόσιο.

    Ντροπαλός December 10, 2008 @ 12:07 pm

  73. -Σε ταλαιπωρεί κάποιος δημόσιος υπάλληλος;
    -Καθυστερεί τη διεκπεραίωση της υπόθεσής σου;
    -Δεν σου βγάζει εγκαίρως τη σύνταξη;
    -Σε ζημίωσε η αργοπορία του;
    Ο δικηγόρος σου θα σου πεί να κάνεις αγωγή αστικής ευθύνης κατά του δημοσίου (ορίζεται δικάσιμος μετά από 3 ½ χρόνια, γίνεται κάποια αναβολή, περνούν 2 χρόνια να βγει η πρωτόδικη απόφαση, μετά έχει έφεση και μετά αναίρεση κλπ).

    Δεν σου έχει πει ότι υπάρχει «Ειδική αίτηση αποζημίωσης κατά του υπαίτιου δημοσίου υπαλλήλου» (ο οποίος πρέπει να κατονομάζεται αφού στο τέλος από την τσέπη του θα βγει η αποζημίωση) στην οποία να περιγράφονται επακριβώς οι συνθήκες της ζημιογόνου συμπεριφοράς του υπαλλήλου και η ζημιά που προέκυψε στον αιτούντα (λ.χ. από την καθυστέρηση ενέργειας).
    Το νομικό πλαίσιο που προβλέπεται για την υποβολή της εν λόγω αίτησης είναι: (1.)Άρθρο 7 του Ν. 3242.04 (ΦΕΚ 102/Α’/24-5-2004) (2) Άρθρο 2, παρ. 2β, του Ν. 2690/99, (ΦΕΚ 45/Α΄/9-3-1999) (3) Άρθρο 5, του Ν. 1943/91, (ΦΕΚ 50/Α΄/11-4-91) (4) ΔΙΣΚΠΟ/Φ. 17/1710/3-3-04, (ΦΕΚ 1226/Β΄/10-8-04) Απόφαση των Υφυπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών. Διάβασε πως θα την συντάξεις στο:

    http://www.equal-rights-greece.com

    ixis December 27, 2008 @ 9:24 am

  74. [...] Magicasland, Argos, thess.gr, Καλύβα, Thoughts, , λ:ηρ,  inside a box, Αθήναιος, βλέμμα, kaltsovrako, Rec (on), Ευριπίδης @ radiobubble,  arxedia [...]

    Pingback Ο Θέρμος Δεκέμβρης ενημέρωσης και πολιτικής « Κάτοικος γυάλινου πύργου January 4, 2009 @ 9:54 pm

Leave a comment